De derde brief - Reisverslag uit Venetië, Italië van Luca en Joyce - WaarBenJij.nu De derde brief - Reisverslag uit Venetië, Italië van Luca en Joyce - WaarBenJij.nu

De derde brief

Blijf op de hoogte en volg Luca en Joyce

23 Juli 2012 | Italië, Venetië

LET OP: DE SITE IS GEUPDATE EN NU KUN JE NIET MEER ZIEN WAT JE TYPT ALS JE EEN REACTIE PLAATST. JE KUNT DUS OF BLIND TYPEN OF JE REACTIE VANAF EEN ANDERE PLEK KOPIËREN NAAR HET REACTIEVAKJE. SUCCES! :)

***dit blog schreven wij drie dagen geleden in Venetië, maar daar geloven ze niet in openbare wifinetwerken, dus vandaar de vertraging***

Buongiorno!

Hoe gaat het met jullie? Met ons gaat het goed. We zitten nu aan het water midden in Venetië. Woensdagochtend vroeg kwamen we aan. De rest van de dag hebben we op onze camping geslapen (want dat was tijdens onze nachtelijke reis niet helemaal gelukt).
Op onze eerste echte dag in Venetië namen we de busboot naar de stad (want we kamperen op Lido, dat is een eiland), en we liepen rond door Venetië. We zagen veel mooie bruggetjes, huizen, kanalen en gondels en bovendien heel veel heel lekker eten wat we ons tot onze spijt niet konden veroorloven.
Helaas kregen we toen ons vakantiedipje door ons slaapgebrek, de warmte, de drukte en onze muggenbulten. Dus gingen we maar weer terug naar het eiland, waar we nog even bijsliepen. We dineerden met soep die wel tien verschillende groenten en planten bevatte.
In de brief van Det en Theo, die ons naar Venetië leidde en ons naar een aangename camping bracht vertelde ons ook dat we contact moesten zoeken met Germano. We hadden dit de vorige dag ook al geprobeerd, maar dat ging niet geheel volgens plan, en ook eerder die dag kregen we geen goed contact. Nu lukte het echter wel en we maakten een afspraak voor de volgende dag om tien uur bij de rialtobrug. Toen gingen we nog even naar het strand, om af te koelen.

De volgende morgen werden we iets later wakker dan de ochtend ervoor omdat we onze tent naar een schaduwrijkere plek hadden verplaatst. Helaas werd onze nachtrust toch verstoord omdat we een miereninvasie hadden in de tent. Helemaal op tijd waren we klaar om te vertrekken. Onze busboot dacht daar helaas anders over met als gevolg dat we alsnog te laat kwamen, maar gelukkig begreep Germano dat. Hij liet ons allemaal plekjes in Venetië zien en vertelde ons over de stad. In de brief van Det en Theo stond dat hij ons mee zou nemen naar het Arzanamuseum, waar we ook een opdracht zouden krijgen. Germano wist niets van een opdracht, maar hij wilde ons best meenemen naar het museum. Daar aangekomen bleek het een verzameling van gondels en gondelonderdelen te zijn, die Germano met een groep medegondelliefhebbers bezat. Hij vertelde ons interessante verhalen over de oorsprong en functie van de stukken die we zagen en hoe zij de oude gondels probeerden te behouden. Gondels die niet meer gebruikt worden, worden anders namelijk vernietigd, waarbij een groot deel geschiedenis verloren gaat. Daarna liepen we nog even door de stad en toen moest Germano weg. We namen afscheid. Waarna we bedachten dat we honger hadden en dus een stuk pizza gingen eten.
Vanmiddag om vier uur mogen we nog een extra brief openen die we van Joyce haar tante kregen. Over brieven gesproken, gisteravond hebben de vierde brief geopend (gaat ook snel zeg!). Dit was de brief van Gé en Fleur. In deze brief stond onze volgende bestemming... Reckingen in Zwitserland! Dat wordt wel een ander weertje.

Volgende keer zitten we in Zwitserland,
En niet meer met onze tenen tussen het zand,
Dan zitten we bovenop een berg,
Dat vinden wij helemaal niet erg,
Hopelijk zijn daar minder mieren,
Dat zou ons zeker wel plezieren.

Arrivederci!
Luca en Joyce

• 24 Juli 2012 - 15:40

L;LOOPM,,MKKI:

JKKLKLKKL;;LOI

• 24 Juli 2012 - 20:31

Mirjam:

Lieve Joyce en Luca,
    De eerste reactie is van opa Koos, naar de binhoud is het even raden. En dan nu in Zwitserland beland! Jullie zijn al ervaren reizigers georden!
    Liefs, Bas en Mirjam

• 24 Juli 2012 - 21:15

Mirjam:

Tip: de website heeft per 23 juli een update doorgemaakt die het plaatsen van reacties zo te zien wat raadselachtiger maakt. Dat past wel bij geheimzinnige opdrachten en spoorloze brieven. Je kunt wel reacties plaatsen door een tekst in Word te typen en die vervolgens in het reactievak te knippen en plakken. Of anders door in groot vertrouwen blind typend je boodschap in de reactieruimte te plaatsen (je ziet geen tekst verschijnen) en dan toch eigenwijs op de knop REACTIE PLAATSEN te drukken.

• 25 Juli 2012 - 11:34

Fleur:

Ha Luca en Joce,
    ik kan niet zien wat ik typ, dus er zullen wel wat foutjes in zitten. Hoe is het in Zwitserland of zijn jullie alweer op de volgende bestemming aangeland? Het klinkt allemaal goed tot nu toe! Volgend jaar wil ik graag zo"n reisje!
    liefs,
    Fleur