De eerste brief - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Luca en Joyce - WaarBenJij.nu De eerste brief - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Luca en Joyce - WaarBenJij.nu

De eerste brief

Door: debrievenreis

Blijf op de hoogte en volg Luca en Joyce

11 Juli 2012 | Oostenrijk, Wenen

Hallo allemaal!

Gisteren is onze reis begonnen. Om 7.22uur ontmoetten wij elkaar op station Leiden om de eerste brief te openen. De allereerste envelop was van Joyce haar ouders, Bas en Mirjam. Wij verwachtten dat zij ons naar een middelgrote stad in Bretagne zouden sturen. Dit was niet geheel het geval, we gingen naar Wenen!!!! (Dit hebben we van gallie geleerd ;))
Dus, daar zaten we dan. In de trein. Naast een monnik (die zonder te morsen een tomaat kon eten). Op weg naar Wenen.
Na een tijdje werden we verbannen naar de gang. Het was er zeer knus, en we werden goede vrienden met de conductrices. Vele-

Sorry, we werden even afgeleid door twee zwitsers die ons probeerden te bekeren tot het christelijk geloof. En een eekhoorn.

Vele puzzels, landschappen en slaapjes later stapten we uit in Wenen.

In de brief stond dat er al een kamer gereserveerd was in een hostel. Dus daar liepen we maar heen. Na onze tassen gedumpt te hebben en de kamer alvast in een rotzooi veranderd te hebben, genoten we van een uitgebreid diner bestaande uit een geplet broodje kaas-tomaat, een geplet broodje kaas-abrikoos, enkele slokjes water en een appeltje toe.
Daarna was het tijd voor een buurtonderzoek aka wandeling.
We ontdekten mooie gebouwen, mooie luchten, een gesloten kerk en op elke hoek een ijssalon. Daar werden we zo moe van, dat we maar gingen slapen.

De volgende ochtend gingen wij er op uit om de eerste opdracht te vervullen: we moesten naar het Kunst Haus Wien om daar het mooiste kunstwerk van Hundertwasser af te beelden. Na een nauwkeurige selectie kozen wij beiden onze favoriet en beeldden deze af.
Opdracht volbracht!

Onze volgende missie was het vinden van een lunch. Ook hierin slaagden wij met vlag en wimpel. Met dank aan de Spar.
Bij het verorberen van deze overheerlijke maaltijd ontvingen we een mysterieus duitstalig smsje waarin stond dat er een brief bij de receptie van het hostel ligt. Bambambambaaaaam.
Daarover hopelijk later meer.
Nu we de eerste opdracht hebben voltooid, zullen wij binnenkort de volgende envelop openen. Daarover meer, de volgende keer, maar weer, mevrouw en meneer.

Auf wiedersehen!
Luca en Joyce

• 11 Juli 2012 - 17:37

Mirjam-moeder Joyce:

Dat rijmt! Een monnik, twee Zwitserse apostelen en ... een eekhoorn? Mmmm, lijkt me een veelbelovend begin van deze reis. In afwachting van de Hundertwasser presentatie,
    liefs van Mirjam en Bas

• 11 Juli 2012 - 20:04

Fleur:

Dorien, Ge en ik hebben net vol spanning jullie verhaal gelezen in de kajuit in de haven van Lauwersoog.
    Ik ben erg benieuwd naar jullie afbeelding van Hundertwasser, ik ben daar nooit geweest. En een geheimzinnig sms-je... wat is dat nu weer!
    Geniet maar even van het mooie Wenen met al zijn luxe, want je weet maar nooit waar jullie allemaal terecht gaan komen.
    Wij zijn benieuwd naar het volgende verhaal!
    liefs van Fleur

• 11 Juli 2012 - 20:42

Inkie:

Ik heb meteen naar Den Haag gebeld en de brief voorgelezen! En ook Jasper leek het erg spannend!
    Iedereen leeft mee.
    We wensen jullie een heel leuke reis met nog veel meer leuke ontmoetingen.
    Groeten van Omajem, Marieke, Jasper, Kas, Tjebbe, en Jan Willem en Inkie

• 12 Juli 2012 - 10:23

Elke:

Hallo! Hoe gaat het daar in Wenen? Of ondertussen alweer ergens anders? En is het weer een beetje ok (het weerbericht op deze pagina geeft heel veel regen aan. Maar buienradar zegt zon/regen dus ik hoop dat laatste dan maar. In ieder geval missen jullie hier niets qua weer :P). Benieuwd naar het mysterieuze smsje:P
    xx

• 12 Juli 2012 - 14:52

Karlijn:

Hahaha super, hoop dat jullie ontzettend genieten! Vooral de monnik die zonder te morsen een tomaat kon eten ^^ Xx Karlijn

• 13 Juli 2012 - 07:05

Opa Koos.:

Van die kruisjes makende eekhoorn
    wil ik een jonkie.